Workin' Woman

... Det er kanskje å ta litt hardt i. Men i sommersesongen, da har jeg iallefall nok å henge fingrene i. På Fredriksten festning er det ganske greit å kle seg før jobb, for med metertykke steinvegger blir det relativt kaldt å sitte stille i mange timer. Jeans og en tykk genser er standardbekledning, egentlig uansett hva slags vær vi har ute. Varmen trenger ikke inn uansett. 

På Rød derimot, kan det være litt vanskeligere. Hva tar man på seg når man skal guide grupper gjennom rom fra Rokokko, empire, -og jugendepokene? Jeg fant svaret på Zara, av alle steder. Denne blondekjolen har blitt min faste følgesvenn på jobb, og jeg tror det er et av de eneste plaggene jeg noensinne har brydd meg med å sy sammen igjen når det har raknet opp. Ellers går de stort sett på loftet eller innerst i skapet. Upassende nok er den litt gjennomsiktig, tross underkjolen, men etter en noe ubehagelig dag på jobb med rødt undertøy har jeg lært meg å huske på det også. ("Gå først dere, det er opp trappen og inn til høyre. Så hyggelig med ekstra stor gruppe i dag!").




Akkurat passe lang til at de eldre damene ikke rynker på nesen, og akkurat passe kort til at jeg ikke setter meg fast og snubler med hodet først over sikkerhetstauene. Og når jeg smuler sjokolade på det ytterste laget er det veldig enkelt å vaske bort. Blåbærsmoothie derimot... Det har jeg sluttet å ta med på jobb. 

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drevet av Blogger.

Søk i denne bloggen

 

Copyright © 2010 Ma Petite Armoire All Rights Reserved

Design by Dzignine